
Stelt uw huisgenoot het op prijs om het Wijknieuws op het eigen e-mailadres te ontvangen? Dat kan natuurlijk! Een berichtje naar financien@eikenburg-deroosten.nl is genoeg.
Stelt uw huisgenoot het op prijs om het Wijknieuws op het eigen e-mailadres te ontvangen? Dat kan natuurlijk! Een berichtje naar financien@eikenburg-deroosten.nl is genoeg.
Op maandag 3 april vindt de volgende algemene ledenvergadering plaats. Tussen 20.00 en 21.30 uur wordt verslag gedaan van het afgelopen jaar en praten we graag samen met u over nieuwe ideeën en activiteiten. Een uitgebreide uitnodiging wordt u binnenkort toegezonden. Maar intussen… save the date!
Beste redactie,
De mooie foto van de Boerhaavelaan in de nieuwsbrief van januari was erg sprookjesachtig. Al die verlichting, zo mooi in balans door een grote eenvormigheid. Ook trouwens in de Pasteurlaan en de andere straten in onze buurt.
Helaas is er een maar! Ledverlichting is zuinig in energieverbruik maar qua lichtvervuiling erg schadelijk omdat het om zogenaamd ‘blauw licht’ gaat! Lichtvervuiling is een groeiend probleem op onze drukbevolkte planeet en ook al worden wij, mensen, blij van de lichtjes en kerstsfeer in de donkere dagen, voor veel andere levende wezens is het rampzalig. Op internet vind je diverse artikelen die hier verslag van doen.
Ik wil geen spelbreker zijn, maar het moet me van het hart! Laten we op zijn minst de kerstverlichting bescheiden houden en ook niet de hele nacht (en dag!) laten branden, maar bijvoorbeeld een uurtje of twee? Onze natuur wordt inmiddels op zoveel vlakken ernstig bedreigd dat het me goed lijkt aandacht te besteden aan het doen van kleine aanpassingen, die binnen onze mogelijkheden liggen, en die met elkaar te delen.
Met vriendelijke groet,
Barbara Stolte
Lag het aan het gedoe rondom corona dat we een belangrijk jubileum van de vereniging over het hoofd zagen? We weten het eerlijk gezegd niet. Feit is dat we pas kort geleden ontdekten dat de vereniging in 2022 haar officiële 30-jarige bestaan had kunnen vieren.
Voor het bestuur geen reden om bij de pakken neer te zitten, maar om dit jaar op verschillende momenten aandacht te besteden aan dit 30+ jubileum. Dat doen we op de eerste plaats tijdens de komende algemene ledenvergadering op 3 april en verder met een aantal artikelen in onze nieuwsbrief waarin we aandacht besteden aan de geschiedenis én de toekomst van onze vereniging. Maar daarover later meer.
Voor dit moment wil het bestuur graag iedereen bedanken die het mogelijk gemaakt heeft dat de bewonersvereniging Eikenburg-De Roosten ruim 30 jaar een actieve rol heeft kunnen spelen in de leefbaarheid van de wijk en het woonplezier van de bewoners.
Kent u overigens mensen die iets kunnen vertellen over de geschiedenis van de vereniging? De redactie komt graag met hen in contact.
Zoals bekend kunnen wijkbewoners die lid zijn van de vereniging allerlei feestmaterialen huren. Dat kan een partytent zijn of bijvoorbeeld een aantal statafels. De vereniging heeft haar aanbod uitgebreid met de aanschaf van verschillende slingers met feestverlichting. Voor meer informatie neemt u even contact op.
Na de coronaperiode is het door tijdgebrek niet gelukt om de oppasclub opnieuw op te starten. Ook is er niemand gevonden om dit project voort te zetten. Helaas zat er voor de huidige initiatiefnemers niets anders op dan de oppasclub op te heffen.
De afgelopen drie maanden hebben we telkens een pdf-bestand van het wijknieuws bijgevoegd. Dat hebben we gedaan om ook de mensen die we via de digitale nieuwsbrief niet bereiken te informeren over de activiteiten in de wijk. Na deze proefperiode is het ons niet duidelijk of we daarmee in een behoefte voorzien. Wilt u ons laten weten of we deze service moeten voortzetten? We zien uw reactie graag binnenkomen op redactie@eijkenburg-deroosten.nl
Kent u een straat- of buurtgenoot die niet digitaal is maar wel interesse heeft om ons Wijknieuws te lezen? Laten we elkaar dan een handje helpen.
Samen lezen op de computer of tablet is dan wellicht een optie.
Of het nieuws delen door middel van een print van onderstaande PDF.
Dank aan allen die op deze manier iets voor een buurtgenoot kunnen betekenen.
Deze nieuwe service is als proef voor een aantal maanden beschikbaar. We horen graag of u hiervan gebruik maakt. Wilt u ons laten weten wat u van deze service vindt? Stuur ons een mail via deze link: Redactie
Stand van zaken project herinrichting Schweitzerlaan-Landsteinerlaan.
Op dit moment loopt de voorbereidingsfase voor het herinrichtingsplan nog. In deze fase worden de bestekstekeningen opgesteld en de aanbestedingsprocedure doorlopen. Dit duurt helaas wat langer dan gepland. De afdeling Realisatie van de gemeente Eindhoven streeft ernaar begin april 2023 te beginnen.
De projectpagina www.eindhoven.nl/landsteinerschweitzerlaan blijft het meest primaire communicatiemiddel. Voorafgaand aan de start van de werkzaamheden zal weer een Wijkinfo in de hele buurt bezorgd worden met meer informatie over planning, fasering en wat te doen met bijvoorbeeld afvalinzameling tijdens de realisatie.
Verkeersbesluit Animalipad instellen eenrichtingsverkeer gedeelte Landsteinerlaan-Animalipad (deels).
De gemeente heeft in het kader van de herinrichting ook een verkeersbesluit genomen en op 2 januari gepubliceerd. Dit besluit is vooraf besproken met de werkgroep herinrichting en ook de werkgroep verkeer heeft positief geadviseerd over het besluit omdat het de verkeersveiligheid van voetgangers en fietsers ten goede komt.
In het besluit is aangegeven op welke wijze bezwaar gemaakt kan worden (binnen 6 weken na publicatie)”.
Dutch Open Espoir Toernooi
Op zaterdag 14 en zondag 15 januari, vindt er in het Indoor Sportcentrum, het Dutch Open Espoir judo toernooi plaats. Tussen 07.00 en 14.00 uur wordt er grote parkeerdrukte verwacht. We verwachten 1300 bezoekers over beide dagen. Er worden parkeerwachters ingezet om alles in goede banen te leiden. Het evenement is op zaterdag om 18.00 uur afgelopen en op zondag om 16.00 uur.
Heb je nog vragen? Bel mij dan gerust.
Met vriendelijke groeten,
Mieke Daas
Accountmanager Evenementen | sector Ruimtelijke Uitvoering | 06 25 18 99 60
* m.daas@eindhoven.nl | eindhovensport.nl