Eikenburg - De Roosten

  • Wie zijn wij
    • Doelstelling bewonersvereniging
    • Bestuur
    • Statuten
    • Privacy- en communicatiebeleid
    • ALV
    • Subsidie
  • Wat doen we
    • Werkgroepen/ activiteiten/ verhuur materiaal
    • Nieuws
    • Agenda
  • Contact
    • Word lid
    • Bestuur
    • Redactie
    • Webmaster
  • dinsdag 19/02/2019

Voorrang verkeer Floraplein

EINDHOVEN Zaterdag 3 februari 2001 – De rotonde op het Floraplein krijgt nog dit jaar een 'eurostatus', waarbij weggebruikers die de rotonde naderen, voorrang moeten verlenen aan verkeer op de rotonde. Dat zegt politie netwerkinspecteur Henk Mobach in een reactie op het hardrijden op de Floralaan-Oost.

Hij reageert op berichten over hardrijden op de Floralaan-Oost. Donderdag werd voor de rechtbank in Den Bosch vijftien maanden cel geëist tegen drie mannen die een hardrijder zouden hebben mishandeld omdat die afging op kinderen die hem met een flitslicht hadden laten schrikken. Zulke acties tegen hardrijden kent Mobach niet.

De huidige voorrangssituatie op het Floraplein, waarbij het verkeer komend van rechts voorrang heeft, heeft gevolgen voor de snelheid van het verkeer. Auto's die vanaf de snelweg rechtsaf de Floralaan-Oost inrijden, hebben geen reden om vaart te minderen.

Bewoners uit de omgeving hebben meerdere malen aan de gemeente gevraagd om snelheidsremmende maatregelen. Zoals een zwarte drempel, waarbij wel het autoverkeer, maar niet de stadbussen terug moeten naar de tweede versnelling. 'Maar de gemeente vindt dat de weg een verbindingsweg is en dan kan het niet', vertelt Leny van Ginkel, hoofdcoördinator Buurtpreventie. Ze wijs erop dat het probleem ook speelt bij het verkeer in tegenovergestelde rijrichting.

Toch verwacht mevrouw Van Ginkel dat de eurostatus voor de rotonde wel zal helpen de verkeerssnelheid terug te dringen. 'Het is, met de rotonde bij het Evoluon, een van de laatste in Nederland met voorrang voor verkeer van rechts', zegt ze. 'Ik heb een rijschool en altijd als we hier rijden, moet ik waarschuwen voor de bijzondere situatie.'

Ze heeft geen weet van mensen uit de buurt die het recht in eigen hand nemen om hardrijders tot de orde te roepen. 'Het zou kunnen, want we weten dat het de mensen hoog zit, vooral in de buurt achter de Floralaan.'

(bron ED Zaterdag 3 februari 2001)

E-mail aan de gemeente n.a.v. bericht stopzetten aanleg 30 km-zones

Geachte heer Verbraak,

Tot onze verrassing lezen wij op dinsdag 26/11 in het Eindhovens Dagblad dat de aanleg van drempels in het kader van de inrichting van 30 km. zones is stopgezet. (klik hier voor het bewuste artikel )

Gaarne verzoeken wij u om voor Eikenburg – de Roosten actie/initiatieven te willen nemen om bij de DSOB en bij de politiek duidelijk te maken dat:

1. Eikenburg-de Roosten groot belang hecht aan de inrichting van de 30 km. maatregelen in onze wijken.

2. Dat wij dringend in afwachting zijn van de reeds eerder gemelde kruisingen die een verhoogd plateau zullen krijgen. Een en ander met name ook om de overlast van sluipverkeer door de Sassenlaan en Schweitzerlaan richting Roostenlaan v.v. te verminderen

3. Dat wij nog immer behoefte hebben om met de DSOB overleg te voeren over de inrichting van waar en welke snelheidsremmende maatregelen. Er bestaat bij ons behoefte om aanvullende maatregelen op de "rondweg" van de Roosten, namelijk op de Schweitzerlaan en Landsteinerlaan.

Wij gaan er van uit dat de DSOB bij de stilgelegde werkzaamheden voor de 30 km. inrichting niet meer het argument kan gebruiken dat men geen tijd heeft, of dat de urgentie om het beschikbare geld snel te besteden geen overleg met de Bewonersvereniging toelaat.

Wij hechten er bijzonder aan dat dit overleg wel gaat plaatsvinden. Sinds maart 2002 hebben wij deze wens herhaaldelijk tot uitdrukking gebracht terwijl de problematiek van sluipverkeer e.d. in de Roosten reeds meerdere jaren door de Bewonersvereniging bij de gemeente onder de aandacht wordt gebracht.

Kunt u initiatief nemen dat er een spoedig overleg komt met de betreffende dienst vna de DSOB over mogelijke en meest gewenste maatregelen in onze wijken?

Al vast onze dank voor uw initiatief, en in afwachting van een uitnodiging voor het gevraagde overleg,

met vriendelijke groet,
Bewonersvereniging Eikenburg-de Roosten
Ruud Mittendorff, voorz.

Geen geld meer voor aanleg verkeersdrempels

EINDHOVEN – De invoering van 30-kilometergebieden in Eindhoven wordt halverwege stopgezet. De aanleg van verkeersdrempels blijkt miljoenen meer te kosten dan het college had verwacht, en nu is het geld op. B en W willen nu eerst de maatregelen voor 'Duurzaam Veilig' evalueren, alvorens door te gaan met de uitvoering.

Dit betekent dat een aantal Eindhovense buurten die volgens planning nog dit jaar een 30-kilometergebied zouden worden, voorlopig onveranderd blijven. Het gaat om de Tempel, Woenselse Heide, Jagershoef, 't Hool, Vaartbroek, Eckart/De Luytelaer, Blixembosch-west, de Achtse Barrier en Kerkdorp Acht. Ook in de andere Eindhovense woonwijken die nog niet zijn aangepakt – ruwweg 50 procent – kunnen automobilisten voorlopig hard blijven rijden.
Dit staat in het raadsvoorstel dat morgenavond in de verkeerscommissie wordt besproken. Het Rijk heeft alle gemeenten verplicht om van alle woonwijken 30-kilometergebieden te maken. Deze operatie Duurzaam Veilig moet in 2010 tot een forse daling van het aantal verkeersslachtoffers leiden. De Eindhovense gemeenteraad besloot eerder dat de wijken al voor 2005 moeten zijn voorzien van de verkeersborden en -drempels die bij een 30-kilometergebied horen.
Nu blijkt echter dat de kosten van de aanleg in totaal twee miljoen hoger uitvallen dan voorzien. Kennelijk komt dit onverwacht voor het college. 'Vorige week bleek dat het geld op was', meldde verkeerswethouder M. Schreurs onlangs aan de raadsleden. Zij verklaarde niet waarom de raad niet eerder over deze tegenvallers was geïnformeerd. In het raadsvoorstel dat nu is voorgelegd, ontbreekt deze toelichting ook. De Stadspartij stelt dat dit 'alle schijn heeft van onbehoorlijk bestuur' en zal hier morgenavond op terugkomen.
Volgens de wethouder komt het geldgebrek eigenlijk op een goed moment, omdat er binnen de huidige raad – van de zijde van Leefbaar Eindhoven en de Stadspartij – kritiek is op Duurzaam Veilig. Het college wil nu voorlopig een pas op de plaats maken en medio volgend jaar een evaluatie aan de raad voorleggen.
In een aantal buurten gaat de gemeente wel door met de aanleg van verkeersdrempels. Het gaat om wijken waar zij aan de bewoners toezeggingen heeft gedaan. De gemeente wil deze buurten juist snel afronden, omdat per 1 januari de rijkssubsidie voor Duurzaam Veilig ophoudt. Een meerderheid van de raadspartijen is bereid om hier nog snel een half miljoen euro voor vrij te maken. Dit geld gaat naar Doornakkers-west, Villapark, Genderdal, Ooievaarsnest en Hanevoet, Blaarthem, Bennekel, Woenselse Watermolen, Hemelrijken, Groenewoud, Oude Gracht, Limbeek en de Gildenbuurt (maandag 25 november) .

Lees ook de reactie van de vereniging op dit bericht.

'Veilig naar School' van start op zes scholen'

Pilotproject moet verkeersveiligheid bij Eindhovense scholen verhogen

Donderdag 25 september, EINDHOVEN – In Eindhoven gaat nog dit najaar het pilotproject 'Veilig naar School' van start. Het doel is de verkeersveiligheid bij basisscholen te verbeteren. Jaarlijks komen in Nederland zestig basisscholieren om bij ongevallen op weg naar school of huis. Het project waaraan zes basisscholen deelnemen, wordt begeleid door het verkeerskundig adviesbureau SOAB uit Breda. 'Veilig naar school' moet ook leiden tot een soort handleiding voor de overige Eindhovense basisscholen.

Gisteren werd op het stadhuis het startsein gegeven voor het pilotproject waarbij volgens SOAB-medewerker P. Veenbrink de nadruk moet liggen op samenwerking tussen gemeente, politie en de scholen. Deze laatsten worden geadviseerd ouders van leerlingen zoveel mogelijk te betrekken bij het project.
De pilot telt vier fases: het in beeld brengen van problemen, het stellen van doelen, onderzoek naar mogelijke oplossingen en de uitvoering van eventuele maatregelen. Nog voor de herfstvakantie zullen de eerste drie van de zes deelnemende scholen starten met de genoemde fases. In januari volgen de andere scholen. De deelnemende scholen zijn de Reigerlaan in Tongelre, Beppino Sarto in Stratum, de Salto-Jenaplanschool in Gestel, De Boschuil in Woensel en De Startbaan en 't Slingertouw in Meerhoven.
Volgens J. Lathouwers, gemeentelijk coördinator verkeersveiligheid, moet 'Veilig naar school' in combinatie met andere projecten als Duurzaam Veilig en het Brabants Verkeersveiligheidslabel (BVL) zorgen voor een veiligere verkeerssituatie voor scholieren. Of de gemeente na afloop van de pilot extra geld beschikbaar stelt voor het uitvoeren van gevraagde maatregelen, kon Lathouwers gisteren niet zeggen. 'In de meeste gevallen zal het om kleine oplossingen gaan en daarvoor hebben de stadsdeelkantoren een eigen budget.'
Ouders
Hij merkt tevens op dat verbeteren van de veiligheid niet alleen een kwestie is van het nemen van verkeersmaatregelen. 'Ook ouders moeten zich afvragen of en welk aandeel ze zelf hebben in die onveiligheid. Een goed voorbeeld daarvan is de chaos die bij veel scholen ontstaat, doordat ouders hun kinderen met de auto brengen en ophalen.'
Directeur T. Verdonschot van basisschool 't Slingertouw in Meerhoven vindt het project een goede zaak. 'Onze school ligt in een nieuwbouwwijk waar nog volop wordt gebouwd. Daardoor is de infrastructuur nog niet optimaal, met als gevolg onveilige situaties.' Als voorbeeld van verkeersproblemen rond 't Slingertouw noemt ze het met de auto brengen en ophalen van leerlingen, de minder goede fietsverbinding tussen de verschillende buurten in Meerhoven en zand op de weg door het vele werkverkeer wat de kans op valpartijen vergroot.
Evenals veel andere aanwezigen was Verdonschot benieuwd naar de resultaten van soortgelijke projecten die eerder zijn uitgevoerd. 'Dat is heel moeilijk aan te tonen omdat er sinds enkele jaren ook allerlei maatregelen in het kader van Duurzaam Veilig zijn genomen. Maar wel staat vast dat het aantal basisscholieren die op weg naar of van school verongelukken de laatste vijf jaar is afgenomen van honderd naar zestig doden per jaar.'

'Nieuw plan nodig voor 30 km-zone'

Zaterdag 13 december 2003, Eindhoven is te ambitieus van start gegaan met de inrichting van 30-kilometerzones in de stad. De uitvoering is binnen de geplande tijdslimiet en het gereserveerde budget niet haalbaar gebleken. Het college van B en W wil daarom niet meer op dezelfde voet verder.

Er moet een nieuw plan van aanpak komen, waarbij tevens voor een meer kleinschalige, buurtgewijze aanpak wordt gekozen. Tot deze conclusie is het college gekomen na een tussenevaluatie van het project Duurzaam Veilig, waar de inrichting van 30-kilometerzones onderdeel van uitmaakt. De herinrichting van straten en pleinen, waar in 1999 mee is gestart, moet het aantal verkeersslachtoffers fors terugdringen, zo is de verwachting.
In februari van dit jaar heeft de Eindhovense gemeenteraad het project echter voortijdig stilgelegd. De raad ging niet akkoord met het starten van de tweede fase alvorens de eerste was geëvalueerd. 'In de afgelopen maanden hebben we een enquêtes gehouden bij het digipanel en diverse bewonersorganisaties', zegt een woordvoerster van de gemeente Eindhoven. Ook is de projectaanpak onder de loep genomen en zijn binnengekomen klachten meegenomen in de evaluatie.

Inrichting

Het college is nu tot het oordeel gekomen dat er meer tijd moet worden genomen voor de inrichting van de zones. 'Het moet kleinschaliger worden aangepakt zodat iedereen kan meedenken. Ook moet elke situatie apart worden bekeken. Dat kost meer tijd, maar zo kan wellicht worden voorkomen dat er de verkeerde verkeersremmende maatregelen worden getroffen, zoals eerder wel is gebeurd', aldus de woordvoerster. 'Die ingrepen hebben we toen moeten terugdraaien.'
Het college blijft overigens bij het besluit dat élle woonwijken en de buurtontsluitingswegen in de stad als 30-kilometergebied moeten worden ingericht met verkeersborden en eventueel drempels en sluisjes. 'Het zal alleen langer gaan duren voordat het is gerealiseerd.' De eerder door de raad gestelde deadline (voor 2005 klaar) zal 'zeker niet' worden gehaald. Wanneer de gemeente het project verwacht af te ronden, is nog onbekend. 'Het is nog niets eens duidelijk wanneer het plan van aanpak klaar is', aldus de woordvoerster.
'De raad moet daar eerst officieel nog een opdracht toe geven.'

Invoering

Het landelijke project Duurzaam Veilig behelst tevens de invoering van maatregelen voor de 'bromfiets op de rijbaan', 'alle bestuurders van rechts voorrang' en de uniformering van voorrang op rotondes. 'Op de rotondes na zijn alle maatregelen getroffen.'

12 miljoen euro voor 6 ambities

Geld voor verkeersdrempels is op

Vrijdag 12 maart 2004 Het is afgelopen met de aanleg van verkeersdrempels en ondergrondse afvalcontainers. Ook wordt geen extra geld meer gestoken in fietsenstallingen en inburgeringstrajecten voor allochtonen. De knip gaat op uitgaven voor opleidingskosten voor brandweer, monumentenbeleid en samenwerken aan een gezond Eindhoven.

Dit blijkt uit de gisteren gepresenteerde voorjaarsnota 2005-2008. Het college heeft daarin zes ambities geformuleerd waarvoor zij jaarlijks twaalf miljoen euro nodig heeft. Voor uitvoering van andere zaken, zoals de aanleg van dertigkilometerzones, is geen geld meer.
Het leeuwendeel van de twaalf miljoen wordt gebruikt voor het omzetten van tweehonderd gesubsidieerde ID-banen in reguliere banen. Hiermee is vijf miljoen euro gemoeid. 'Het is slecht voor de mensen als ze op straat komen te staan en slecht voor de samenleving. Deze mensen zitten op plekken die we belangrijk vinden', verdedigt wethouder M. Mittendorff (CDA, financiën) de keuze voor de fikse inzet van schaarse financiële middelen voor behoud van deze banen.
Veiligheid en handhaving blijven voor dit college een belangrijk speerpunt. Hieronder valt onder meer de aanpak van de overlast in Woensel-West, de inzet van het Bestuurlijk Interventie Team Eindhoven (Bite), 24-uursopvang, strafrechtelijke opvang van verslaafden en de aanpak van veelplegers (draaideurcriminelen). Aan concrete uitvoering van deze plannen is in de voorjaarsnota 2005-2008 een prijskaartje gehangen. Voor preventie en zorg wordt jaarlijks 1,2 miljoen euro vrijgemaakt, voor repressie en handhaving 0,8 miljoen euro.
Onderwijs krijgt er jaarlijks 1,5 miljoen euro bij. Dit wordt besteed aan de systematische uitbreiding van spilcentra waar basisonderwijs, kinderopvang, peuterspeelzaal en naschoolse opvang onder een dak zitten. Hierbinnen zal extra worden ingezet op opvoedingsondersteuning. Ook het vmbo en onderhoud van schoolgebouwen moeten van dit geld profiteren.
Voor armoedebeleid maakt Eindhoven blijvend zo'n 1,3 miljoen vrij.
Voor onderhoud van de stad wordt de komende jaren eveneens extra geld ingezet, oplopend tot twee miljoen euro in 2008. Voor de hele stad wordt een 'basiskwaliteit' vastgesteld die met dit geld moet worden gewaarborgd.
De gemeenteraad buigt zich de komende weken in commissieverband over de voorjaarsnota. Op dinsdag 13 april neemt de raad een besluit.

Betreft duurzaam veilig, snelheidsremmende maatregelen

(ingescande brief van de gemeente verzonden 6 augustus 2003)

Aan Bewonersvereniging Eikenburg – de Roosten
t.a.v. mevrouw H. Koster
Postbus 44004
5604 LA Eindhoven

6 augustus 2003

Ons kenrnerk SDK/Strm03S003530

Betreft duurzaam veilig, snelheidsremmende maatregelen
Uw brief van 3 juli 2003

Geachte mevrouw Koster,

Naar aanleiding van uw brief inzake uitvoering snelheidsrernmende maatregelen in het kader van het verkeersveiligheidsproject Duurzaam Veilig deel ik u het volgende mede.

In 2001 zijn alle plannen aan alle bewoners van de gemeente Eindhoven kenbaar gemaakt. In het geval van de Roostenlaan zijn ook de door u aangehaalde plateaus opgenomen.
Door diverse omstandigheden, met name bezwaarprocedures, overlast van aangelegde maatregelen en aanzienlijke financiële overschrijding van het projact heeft het gemeentebestuur eind vorig jaar besloten de gehele uitvoering van het project te bevriezen en allereerst een evaluatie uit te laten voeren naar genoemde omstandigheden.

Dit is de reden waarom eerdere toezegging over de aanleg van deze plateaus nog niet is nagekomen. Overigens is deze 'bevriezing van de uitvoer van de 30 km/uur maatregelen' gepubliceerd in Groot Eindhoven en in het Eindhovens Dagblad.

Indien er onverhoopt iets zou worden gewijzigd aan de eerdere afspraken zal er met de bewoners(-organisaties) in contact worden getreden. Indien er geen wijzigingen zullen plaatsvinden is de verwachting dat in de eerste helft van 2004 de werkzaamheden rondom Duurzaam Veilig worden hervat.

Voor wat betreft uw verzoek om met de betreffende vakdienst in overleg te gaan voor de door u genoemde 'rondweg' Schweitzerlaan en Landsteinerlaan verzoek ik u allereerst uw ideeën op papier te zetten, dan wel telefonisch contact te leggen met de heer Alferink (238 4382 of 238 4321), alvorens er een overleg plaatsvindt. Het stadsdeelkantoor heeft in z'n algemeenheid een belangrijke rol om de ideeën, suggesties en verzoeken van de bewoners(-organisaties) onder de aandacht te brengen van vakdiensten en gemeentebestuur. In verband met het feit dat de evaluatie van Duurzaam Veilig in volle gang is en het voor de vakdiensten onmogelijk is om met alle individuele bewoners en bewonersorganisaties persoonlijk van gedachte te wisselen, is het uit praktische overwegingen wenselijk een en ander op papier te hebben zodat dit aan de vakdienst samen met alle andere verzoeken uit de stad kan worden beoordeeld en uiteindelijk kan worden beantwoord.

Ik vertrouw erop u hiermee voorlopig voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet,

i/o G. Alferink

Drs. D. Verbraak
stadsdeelmanager
I.a.a.: politie Stratum

Bijeenkomst over de reconstructie van het Floraplein

2004-03-13 (bron Stadsdeelkantoor) Op 24 maart 2004 zal er op het Stadsdeelkantoor een informatieve bijeenkomst zijn over de reconstructie van het Floraplein (rotonde).

Reconstructie verkeersplein Floraplein naar turborotonde

Uit de B en W vergadering van 3 februari 2004

Het college van B & W van Eindhoven wil dat het Floraplein in Eindhoven een zogenaamde ‘turborotonde' wordt. Het Floraplein is een van de belangrijkste invalswegen van Eindhoven. De afgelopen vijf jaar hebben er 171 ongevallen plaatsgevonden op het verkeersplein. De onveiligheid is vooral te wijten aan het feit dat het verkeer van rechts hier nog steeds voorrang heeft. Tegenwoordig zijn er verschillende rotondevormen met elk hun eigen positieve en negatieve effecten op doorstroming en verkeersveiligheid. Onderzoek heeft uitgewezen dat de turborotonde voor het Floraplein de meest geschikte rotondevorm is. Uitgangspunt bij de inrichting van het plein is dat de fontein gehandhaafd blijft. De werkzaamheden aan het plein gaat 2,3 miljoen euro kosten.

Nog dit jaar voorrang Floraplein Eindhoven

Rotonde gaat op de schop en wordt 'turborotonde'

Door JULES HEZEMANS

Donderdag 20 januari 2005 – EINDHOVEN – Nog dit jaar maakt Eindhoven een einde aan de achterhaalde voorrangsregeling op het Floraplein in de stad. Het verkeer op de rotonde krijgt er dan voorrang. Bij het aanpassen van de rotonde wordt de fontein gehandhaafd maar vervallen de ventwegen. De andere Eindhovense rotonde waar verkeer van rechts nog voorrang heeft, op de Tilburgseweg, wordt pas volgend jaar of mogelijk nog later aangepakt.

Het definitieve ontwerp voor het nieuwe Floraplein is deze week vastgesteld door B en W.
(Tekening gemeente Eindhoven)

Vrijwel elke rotonde in het land is de laatste jaren zo omgebouwd dat verkeer op de rotonde voorrang heeft. De twee Eindhovense verkeerspleinen vormen een uitzondering op die algemene regel en dat leidt tot gevaarlijke situaties: automobilisten die de rotonde niet kennen, nemen regelmatig geen voorrang als dat mag of, nog erger, rijden door terwijl ze voor verkeer van rechts zouden moeten stoppen.

Het drukke Floraplein, waar gemiddeld ruim twintigduizend motorvoertuigen per dag overheen gaan, staat als gevaarlijk bekend. Maar liefst 298 ongevallen telde de gemeente er tussen 1997 en 2003.

De ombouw van de Stratumse rotonde begint in juli of augustus. Dat is een halfjaar later dan was gedacht. Er is geen sprake van echte vertraging, stelt een gemeentewoordvoerder. „In juni 2004 werden er nog enkele vragen over het plan gesteld op een informatieavond voor omwonenden. Daar is nog eens goed naar gekeken.“

Het definitieve ontwerp is deze week door B en W vastgesteld. De fontein wordt straks omzoomd door nog meer groen en bomen, maar de ventwegen verdwijnen. Ze werden nogal eens als sluiproute gebruikt.

Turborotonde

Het Floraplein wordt een 'turborotonde', waarbij de weggebruiker al voordat hij de rotonde oprijdt moet kiezen of hij rechtsaf of rechtdoor dan wel linksaf wil.

Volgens de gemeente moet de Leenderweg daarvoor aan de stadskant over een lengte van zestig meter worden verbreed naar twee keer twee rijstroken.

Hoe lang de ombouw hier gaat duren, is nog niet te zeggen, aldus een woordvoerder. „Dat ligt aan de uitvoering die wordt gekozen: dag en nacht werken, of alleen 's nachts bijvoorbeeld. Maar voor het einde van het jaar moet het wel af zijn.“

Het karwei in Eindhoven vergt een bedrag van 2,6 miljoen euro. Die kosten worden voor een groot deel betaald met subsidie van het regiobestuur SRE.

  • « Vorige pagina
  • 1
  • …
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • Volgende pagina »
Abonneer U op de Agenda

Agenda

  • De Kloosterbostuin meewerkdag

    • vrijdag 22/02/2019 | 10:00 - 12:00
    • De Kloosterbostuin – Landgoed Eikenburg | (naast) Aalsterweg 301
  • Social Salon

    • maandag 25/02/2019 | 14:00 - 17:00
    • Oase | Aalsterweg 289b
  • De Kloosterbostuin meewerkdag

    • vrijdag 01/03/2019 | 10:00 - 12:00
    • De Kloosterbostuin – Landgoed Eikenburg | (naast) Aalsterweg 301
  • De Kloosterbostuin meewerkdag

    • vrijdag 08/03/2019 | 10:00 - 12:00
    • De Kloosterbostuin – Landgoed Eikenburg | (naast) Aalsterweg 301
  • Seniorendiner

    • vrijdag 08/03/2019 | 16:30 - 20:00
    • Oase | Aalsterweg 289b
  • Social Salon

    • maandag 11/03/2019 | 14:00 - 17:00
    • Oase | Aalsterweg 289b
  • De Kloosterbostuin meewerkdag

    • vrijdag 15/03/2019 | 10:00 - 12:00
    • De Kloosterbostuin – Landgoed Eikenburg | (naast) Aalsterweg 301
  • De Kloosterbostuin meewerkdag

    • vrijdag 22/03/2019 | 10:00 - 12:00
    • De Kloosterbostuin – Landgoed Eikenburg | (naast) Aalsterweg 301
  • Social Salon

    • maandag 25/03/2019 | 14:00 - 17:00
    • Oase | Aalsterweg 289b
  • Alle activiteiten...
  • Email
  • Facebook

Realisatie: Bewonersvereniging Eikenburg de Roosten in samenwerking met Stichting Supportpunt Eindhoven