
Ook dit jaar was het weer gezellig druk op het koningsfeest in onze wijk en hadden we geluk met het prachtige zonnige weer. Als je de Pasteurlaan in liep hoorde je al geroezemoes en gelach in de verte. Op en rondom het jeu de boules veld stonden tenten en kramen waar je kon genieten van optredens, heerlijke drankjes, hamburgers, broodjes knakworst en vegetarische bitterballen. Kinderen deden spelletjes en hadden hun spullen uitgestald op kleedjes op de grond. Mede dankzij de talloze vrijwilligers was het een onvergetelijke dag voor jong en oud.

Marisa Geldof was ook op het koningsfeest en vertelde enthousiast over hoe het vroeger was. Ze stuurde de redactie onderstaande zwart/wit foto’s van Koninginnedag in onze wijk in 1985. De kinderen reden in die tijd op versierde fietsjes in optocht door de straten en genoten van een poppenkastvoorstelling op het grasveld. Een prachtige traditie die is uitgegroeid tot het huidige koningsfeest wat nog steeds door en voor onze wijk georganiseerd wordt.


